piątek, 8 stycznia 2016

Biotyna, czyli suplement, który powraca do mojej diety

Cześć!
Sama nie wiem czy do końca wierzę w działanie suplementów, ale wychodzę z założenia, że na pewno nie zaszkodzą, jeśli będę je przyjmować. Dawno temu stosowałam biotynę marki Zdrowit, ale nie pamiętam do końca, jak na mnie działała.



Biotyna jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i wielu innych procesów w organizmie, jak na przykład przemiana węglowodanów i tłuszczów. Bierze także udział w podziale komórkowym i dlatego jest tak ważna dla ładnego wyglądu skóry, włosów i paznokci.

Oznakami niedoboru biotyny mogą być łamiące się paznokcie, wypadanie włosów, łuszczycowe i zapalne zmiany na skórze, przebarwienia skóry, niedokrwistość, objawy depresyjne, senność, niedocukrzenie, podwyższony poziom cholesterolu oraz bóle mięśni.


Należy jednak podkreślić, że biotyna nie może się wchłonąć przez skórę czy włosy. Kupowanie szamponów i kosmetyków wzbogaconych o witaminę H nie ma więc najmniejszego sensu. Warto natomiast wprowadzić zmiany w sposobie odżywiania się, które wyrównają gospodarkę organizmu. 

Tak więc przy walce z niedoborem zaleca się zwiększenie spożycia: wątróbki (w 100 g 102 µg biotyny), mąki sojowej (w 100 g 62 µg biotyny), żółtka jaj (w 100g 54 µg), orzechów włoskich (w 100 g 37 µg), orzechów ziemnych (w 100 g 31 µg), sardynek (w 100 g 21 µg), migdałów (w 100g 17µg ), grzybów (w 100g 15µg) oraz ryżu naturalnego (w 100 g 9 µg).

źródła:



I tak jak wyżej wspomniano, warto przyjmować biotynę w formie naturalnej, najlepiej przyswajalnej przez organizm. Oprócz spożywania wskazanych pokarmów mam zamiar przyjmować dodatkowo suplement diety.

Wybrałam biotynę firmy Swanson, gdyż ma dużą dawkę i znalazłam o niej kilka dobrych słów. 
Chcę ją przyjmować ze względu na włosy- chcę aby szybciej rosły i nie wypadały. Mam nadzieję, że będę miała się czym Wam pochwalić :))) 

3 komentarze:

  1. Nie wiem jak biotyna, ale ja biore od kilku miesięcy codziennie wit C czystą, tran, D3, spirulinę, myśle jeszcze o kupnie guarany na rzecz odejścia od picia kawy a kaw to ja potrzebuje ze 3 dziennie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dankbarkeit für seine Informationen dieses Blog kann nützlich sein bei allen Menschen in dieser Welt, familiäre Begrüßung von unserem Speicher Zahra Kräuter Kräutermedizin Hits zuverlässig und größte in Indonesien
    obat miom paling ampuh

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam, używam i uwielbiam :) Bardzo mi pomogła.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...